Translate

Σάββατο, 10 Ιουνίου 2017

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ, Ο ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΔΙΕΚΗΡΥΞΕΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΩΡΕΙ




Ο ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΔΙΕΚΗΡΥΞΕΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΩΡΕΙ
Του Παναγιώτη Π. Νούνη
Όσοι έχετε άτακτα και ανήλικα παιδάκια, όσοι είστε πειθήνια χειραγωγούμενοι από κάποιον Γκουρού ή Γέροντα, όσοι είστε καρδιακοί ή πονόψυχοι, αφελείς ή αδαείς, όσοι έχετε ζάχαρον ή και υπέρταση, όσοι πάσχετε από πλατυποδία και ηλίαση, παρακαλώ καθήστε αναπαυτικώς, οι υπόλοιποι παρακαλείστε όπως απομακρυνθείτε άμεσα από τις οθώνες του υπολογιστού σας και να μη διαννοηθείτε να μελετήσετε το επόμενο κείμενό μας, διότι εμπεριέχει πραγματικές σκηνές και «ουάου» ατάκες όμως «ακατάληλες για ενηλίκους».
Επιτρέπεται η μελέτη, με την ευλογία του Γκουρού σας, ούπς του Πνευματικού σας ήθελα να πώ, ή και με γονική συναίνεση. Παρ΄ εκτός κι αν οι γονείς σας είναι ευσεβείς-βλαμένοι όπερ έχετε το δυνητικόν δικαίωμα να τους παρακάμψετε.
Όποιος είναι παιδάκι στην ψυχή και στην καρδία (ανήλικος ή ενήλικας) ας το μελετήσει χωρίς φόβο και πάθος.
Τα επόμενα λιγοστά που θα ακολουθήσωσι είναι συμπληρωματικές σκέψεις, όπου εσημειώθησαν κυρίως, ως υστερόγραφον, από την ιδική μας ανταπάντηση περί της δευτέρας επιστολής του πατρός Βασιλείου.
Φαίνεται κάπως αμυδρά, ότι ο π. Βασίλειος Βολουδάκης αναγνωρίζει και αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι έκανε γκάφα και έπεσε, δημοσίως, σε στυγνώτατες ετεροδιδασκαλίες.
Καταλαμβαίνει ότι το παράδειγμα του Αρείου και του Αρειανισμού ήτο απόλυτα άτοπο, ανιστόρητο, άστοχο, και ότι δεν του βγήκε όπως θα ήθελε, μάλιστα, αντί να βοηθήσει την καλή πληροφόρηση στους κατηχουμένους του εδιέσπειρε εν αγνοία του και εν αφελώτητι καρδίας, έτι επι πλέον την παραπληροφόρηση και την σύγχυση με μερικές τραγελαφικές κακοδοξίες.
Η πνευματική ανωτερότητα του π. Βασίλειου και η εμμέσως πλήν σαφώς οπισθοχώρησίς του, έναντι των αντιρρήσεων μας, διότι αναγνώρισε το τραγικόν του ολίσθημα είναι άξιον θαυμασμού, διότι εν τέλει αντί να επιμένει στις α-νόητες κακοδοξίες και εσφαλμένες απόψεις του, προσπαθεί με τον ιδικό του τρόπο να δώσει μία απολογία, τουλάχιστον, προς παντί τω αιτούντι.
Παραθέτω αυτούσιες τις επιστολές μας μετά το πέρας του εν λόγου υστερόγραφου σημειώματος. Έχω εμπιστοσύνη στη δικαία κρίση των φιλότιμων συστηματικών αναγνωστών μου. Δεν εμπιστεύομαι ουδαμώς την κρίση και κριτικήν των κακοπροαίρετων αναγνωστών μου. Για να γίνει όμως κατανητή η εν λόγω κειμενική σύνθεσις, θα πρέπει να μελετηθεί με την εξής σειρά: πρώτα η επιστολή του πατρός Βασιλείου Βολουδάκη, έπειτα η δική μου επιστολή, και μετέπειτα ως επιστέγασμα, από το σημείον εδώ και κάτω, ξεκινά το υστερόγραφον-τελεσίγραφον.
Αν επιλέξετε άλλη μέθοδο αναγνώσεως το κάνετε με ιδικήν σας ευθύνη.
Του Παναγιώτη Π. Νούνη
Ορθόδοξος Θεολογών

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟΝ-ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟΝ
Δεν υπάρχει δικό μου,  και δικό σας ιστολόγιο, πατέρα Βασίλειε, για τη δική μου συνείδηση τουλάχιστον και προσωπική διαδικτυακή και φιλική σχέση μαζί σας. Το «Βολουδακικόν» ιστολόγιόν μας, όπου κατά τον κ. Τελεβάντο παραλληρεί ότι εσείς το ελέγχετε και ότι εσείς το χειραγωγείτε, αλλά Χάριτι Κυρίου το διαχειρίζομαι προσωπικά ο ίδιος, φιλοξενεί χρόνια τώρα πάμπολλες οπτικοακουστικές προεπιλεγμένες πνευματικές και κατηχητικές ομιλίες σας, γραπτά σας, κριτικά σχόλια του υποφαινόμενου όπου σας υπερασπιζόταν με πάθος κ.λπ.
Άραγε τι άλλον σχιζοφρενικόν και φαντασιόπληκτον παρέμεινε να μας πεί ο και σύμφωνα με την Ελληνική δικαιοσύνη «συκοφάντης» σας ο αξιότιμος συνάδελφος και πρώην προσωπικός μου διαδικτυακός μέντορας και φίλος κύριος Παναγιώτης Τελεβάντος, τώρα που ο  χειραγωγούμενος σας και «μαθητευόμενος μάγος» σας σας ασκεί αυστηρώτατην θεολογική κριτικήν με αποδεικτικές αντιρρήσεις;
Προφανώς θα μας πεί ο Τελεβάντος, αν ακολουθήσουμεν πιστά την Τελεβάντειον λογικήν: ότι εσείς (ο π. Βασίλειος) εγράψατε το κάθε αντιρρητικόν και κριτικό κείμενον, εξάπαντος εναντίον του ιδίου εαυτού σας, μάλιστα φίλοι/ες αυτά γεννά ο νούς όποιου πάσχει από οξεία Τελεβαντίασιν ή και ελεφαντίασιν Ψυχής, για να έρθετε ετεροχρονισμένα δήθεν για να το ανασκευάσετε με εγκωμιαστικά και δοξαστικά λόγια, αμφότερα όμως γραμμένα από σας αλλά με την ιδικήν μου υπογραφή. Ούτε και ο πιο μέγιστος μυθιστοριογράφος των αιώνων δεν εγέννησεν ποτέ του τέτοιον πολυσύνθετον φαιδρόν και διαβολικόν συλλογισμόν.
Διότι προφανώς για τον αξιαγάπητο κυρΠαναγιώτη Τελεβάντο, οι πρώην καρδιακοί του φίλοι, τα πρώην μαθητούδια του, ήτο είναι και παραμένωσι διανοητικά και ψυχολογικά καθυστερημένοι.
Τον ευγνωμονούμε αναντίρρητα για την κάθε μικρή και παραμικρήν μομφήν εναντίον μας. Και παραδεχώμεθα ότι είμεθα φανατικοί υπέρμαχοι του Βολουδακισμού ενίοτε και του σκεπτικισμού. Και να πώ, ότι ουδέποτε ήτο προσωποπαγές και ατομικιστικόν το ενθάδε Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ», απόδειξις, οι σωρηδόν συνεργασίες του και ως επι το πλείστον συνεργασίες μαζί με σας π. Βασίλειε.
Και ένας συνεργάτης σας, αν τυχόν κάποτε μεταβληθεί σε εχθρός σας, συνήθως, θεωρώ, ότι δεν φέρει ακεραίαν την ευθύνη μόνον ο ένας εκ των δύο, διότι σε μία διάσταση ανθρωπίνων σχέσεων, ευθύνη έχωσι αμφότεροι.
Στο ιστολόγιό μας δεν αναρτήθηκε κουτσουρεμένο το βίντεό σας, αλλά εκείνο το ειδικώτατον ολιγάλεπτον απόσπασμα όπερ ήτο υπό κρίση καθότι, το σημειώνουμεν, με πάσα σαφήνεια και ευκρίνεια. Επίσης ετοποθετήσαμεν παράλληλα, και ολόκληρην την δέσμη και την πηγή, για να παραπεμφθεί με ασφάλεια και δεοντολογικά, ο κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος, ίνα παρακολουθήσει ολόκληρον το οπτικοακουστικόν σας κήρυγμα. Μόνος ένας θεόστραβος ή θεοπάλαβος, θα μας εκατηγορούσε ή, θα άφηνεν εν αδίκω μομφή, ότι αποκρύψαμε την πηγή και δεν παραπέμψαμε με ακρίβεια σε ολόκληρον το βίντεο. Συνεπώς μας αδικείτε στα περί «κουτσουρέματος» του οπτικοακουστικού εφ΄ όσον εντός των πρώτων γραμμών παραπέμπουμεν ευθαρσώς με γλώσσα ελληνικήν σ΄ολόκληρον το βίντεο.
Μήπως εν τέλει βλέπετε, όσα εσείς θέλετε να δείτε, ή, βλέπετε όσα άλλοι «καλοθελητές» σας πληροφορώσι;
Φαντάζομαι με όσα γράφετε π. Βασίλειε, αντιλαβάνεστε, ότι προσπαθείτε να με παρουσιάσετε αυθαίρετα, ως κακοπροαίρετο ως διαστροφέα των λεχθέντων σας και ως αμείλικτον εχθρό σας, και αυτό δεν σας τιμάει καθόλου και το παραθεωρώ διότι ενίοτε και οι πνευματικοί μας πατέρες σφάλλωσιν κατά των παιδιών τους. Ούτε τομάει και όσους τυχόν σας συμβουλεύωσι να γράψετε τέτοια πράγματα εναντίον μας.
Τα αντικειμενικά στοιχεία, αποδεικνύωσι, ότι τίποτε απολύτως δεν έκρυψα και παρέθεσα μάλιστα, με κάθε δυνατή ευγένεια, την απολογητική και αντιρρητική στάση και θέση μου. Συνεπώς προς τι η τόση ανασφάλεια, η μεγίστη φοβία, και η παράλογη καχυποψία από μέρους σας; Η οποία διέρχεται και μεταβάλλεται μάλιστα, δημοσίως, σε δημόσια αμαρτητική ενέργεια, και εννοώ σε κατάκριση και σε άδικον κρίση κατά τινός αναξίου μέν αλλά διαδικτυακού ιεροκήρυκος και θεολόγου δε της Εκκλησίας της Κύπρου;
Οι δημοσίως αμαρτάνοντες και κακοδοξούντες, μας διδάσκει ο Απόστολος των Εθνών, δημοσίως (και όχι ιδιωτικώς ή προσωπικώς) και αποτόμως πρέπει και να ελέγχονται. Είναι έτσι ή δεν είναι έτσι αγιώτατε Πρωτοπρεσβύτερε της ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών;
Προσπαθείτε μήπως, να επιβεβαιώσετε, τις ψυχολογικές και ψυχογραφικές αντιρρητικές εκθέσεις, περί του τιμίου προσώπου σας, όπου τα καταγράφει με ιδιαίτερη παθιαστική μανια, ο αξιότιμος και φίλτατος κ. Παναγιώτης Τελεβάντος;
Τα καταφέρνετε πάντως, μια χαρά και δυό τρομάρες, π. Βασίλειε, εξ όσων με πληροφορούσι.
Του Παναγιώτη Π. Νούνη




Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Αγαπητε κ. Παναγιώτη,
Οταν κάποιος, και εν προκειμένω κατα την γνωμη σας εγώ, διαπράξη ενα ιστορικο λάθος, δεν αποκαλειται κακόδοξος αλλά ανιστόρητος. Δεν ειναι κακοδοξια το ιστορικο λάθος. Ωστοσο, σας επανέλαβα οτι μιλούσα για μια συγκεκριμένη ιστορικη στιγμή και οχι για ολη την περίοδο εκείνη.Τα πράγματα δεν ησαν απλά, οπως τα απλοποιούμε σήμερα, ούτε οι καθαιρέσεις ήσαν αμεσα εκτελεστές, γι αυτό, αλλωστε η Αρειανική ερις κρατησε αιώνες. Εξ αλλου δεν υπάρχουν πρακτικά της Α Οικουμενικής Συνόδου γιά να γνωρίζουμε λεπτομέρειες. Είναι τυχαίο ότι η Β Οικουμενική Σύνοδος διεσάφησε και διετράνωσε πολλά ζητήματα συναρτώμενα και προκύπτοντα από τον Αρειανισμο;
Εκεινο που έχει σημασία ειναι οτι προσπαθήσατε να με παρουσιάσετε κακόδοξο, όχι γιατι πιστεύετε ότι υποστήριξα τον Αρειο με αυτά που είπα (και, μάλιστα σε άσχετη με τον Αρειο ομιλία),ούτε γιατι πιστεύετε ότι υποστηρίζω ότι η Εκκλησία δεν κατεδίκασε τον Αρειο και τον Αρειανισμό όσο ζούσε ο Αρειος. Ούτε μπορώ να πιστεύσω, επίσης, οτι δεν κατενοήσατε την διευκρίνησή μου ότι αναφέρθηκα στη συγκεκριμένη στιγμή, όταν διεκήρυξε ο Αρειος οτι συντάσσεται με την Εκκλησία και προέκυψε ο προβληματισμός της συλλειτουργίας.
Πιστευω, λοιπόν, ότι δημιουργήσατε ενα τοσο μέγα ζήτημα για να υποστηρίξετε εκείνους που με μεγαλη ευκολία αποκαλουν κληρικούς όλων των βαθμίδων αιρετικούς και κακοδόξους, οπως επράξατε και προς την ταπεινότητά μου.
Εγώ εξακολουθώ να σας αγαπώ και να εκτιμώ τους αγώνες σας, αλλά δεν αποκρυπτω την θλίψη μου για την διάσταση που δωσατε σε ενα θέμα, που οποιος ακουσε στο βίντεο ( από όλο το απόσπασμα της ομιλίας μου που έχει αναρτηθεί στις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΠΑΚΟΗ και όχι στο δικό σας ιστολόγιο που αναρτήθηκε κουτσουρεμένο), το τι ειπα, κατενόησε πλήρως το πνεύμα μου, χωρίς να κάνη λογικα αλματα για να με χαρακτηρίση κακόδοξο.
Ο Αρειος καταδικασθηκε και εν ζωή και μετά θάνατον. Ησυχάσατε.
Οταν, ομως κάποιος ομολογη ότι συντάσσεται με την Εκκλησία και οχι με την αιρεση, η Εκκλησία πάντοτε δίδει ευκαιρίες και αιρει τις επιτιμήσεις εως ότου διαλευκανθούν πλήρως οι προθέσεις του ομολογήσαντος. Η Εκκλησία δεν βιάζεται, όπως βιάζονται ορισμένοι στις μέρες μας να αποδείξουν μάνι-μανι αιρετικό, οποιον κληρικό δεν ταυτίζεται απολύτως με την στρατηγική και την τακτική τους.
Αυτά ειχα να προσθέσω ως τελευταία υποσημείωση γι αυτό το θεμα. Εαν εξακολουθήτε να με θεωρείτε κακόδοξον, τότε δεν εχω αλλον τρόπο να σας πείσω. Ισως ο χρόνος θα σας αποκαλύψη την αλήθεια γιά πολλά πρόσωπα και πράγματα.
Δεν σας εταύτισα με τον κ. Τελεβάντον και γι αυτό δεν κατενόησα τον λόγο της υπογραμμίσεως αυτής στο απαντητικό σας σημείωμα.
Με αγάπη Χριστού και ευχες γιά την Νηστεία των Αγίων Αποστόλων
π. Βασίλειος Βολουδάκης
(Οι υπογραμμίσεις με έμφαση τριών λογιών χρωμάτων μαύρο-κόκκινο-βιολετί έγιναν από το Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ»)

ΠΡΟΣ ΛΙΑΝ ΑΓΑΠΗΤΟΝ ΜΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΝ
Εξ αρχής ζητώ υϊικώς συγνώμη πατέρα Βασίλειε για την καθυστέρηση να σας απαντήσω, αλλά είχα κάποιες σημαντικές υποθέσεις και προτεραιότητες να τακτοποιήσω (…) . Και παράλληλα να αρχίσω τα δημόσια ξεκαθαρίσματά μου με τον γνωστό σας ιατρό Παθολόγο κ. Κυπριανό Χριστοδουλίδη όπου κάθετε από ιστολόγιον και ιστολόγιον και με λοιδωρεί, μαζί και εσάς.
(…)
Πατέρα Βασίλειε μου, η λανθάνουσα ίσως και απεριόριστη όμως εκτίμηση που σας είχα, και ακόμη σας έχω, με έκανε τα τελευταία χρόνια, να τα βάλω με ολόκληρο το σύμπαν για χάριν σας και κυρίως διότι σας εμπιστεύομαι στα θεολογικά ζητήματα σε απόλυτον βαθμό.
Πώς είναι δυνατόν, να παράγετε έστω και σε ψιλό λογισμό, ότι προσπαθώ να σας παρουσιάσω δημόσια ως κακόδοξον;
Ποιος σας εσφύριξε τέτοια άφιλον αμφιβολία;
Μήπως, με αδικείτε με ετούτην την αρνητική κριτική σας;
Μήπως η κριτική σας στηρίζεται στην δικαίαν ή άδικον κρίση;
Πώς είναι δυνατόν, τόσα χρόνια, δημοσίως, να σας υπερασπίζομαι μέχρι εσχάτων, να διαλύσω τις πολύχρονες φιλίες μου, εντός και εκτός Κύπρου, για χάρι σας, και να έρχεστε με απόλυτη βεβαιότητα να με κατηγορείτε;
Ξεχάσατε ότι μέχρι προχθές, διενεργούσα αυστηρώτατη κριτικήν κατά των πνευματικών μου πατέρων και προσωπικών μου διδασκάλων και Καθηγητών, ίνα και πάλι προστατέψω εσάς από τις άστοχες μομφές τους που συνηγορούσαν εμμέσως πλήν σαφώς μετά του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου;
Το θεωρείτε λογικό, ένας ασήμαντος και αδύνατος άνθρωπος να σας υπερκτιμά σε μέγιστον βαθμόν, να παλεύει μάλιστα με θεούς και δαίμονες, να τα βάζω ακόμη και με τους πνευματικούς πατέρες μου στη Κύπρο, και [να] έρχεστε έτσι απλά με μία αντιρρητική κριτική μου κατά τινών εσφαλμένων ενεργειών σας και να με θεωρήσετε ως τον χειρώτερον εχθρόν σας;  
Μα γι΄ αυτό σας επρόλαβα και εκατέγραψα και υπογράμμισα με έμφαση, ως τελική μου πρόταση στο προχθεσινό ημαίηλ μου, ότι έχετε να κάνετε με τον Παναγιώτη Νούνη και όχι με τον Παναγιώτη Τελεβάντο. Ο αδελφός μας εξ Αμερικής φαίνεται να προσπαθεί να σας παρουσιάσει ως κακόδοξον. Έγω προσπαθώ να παρουσιάσω κάτι άλλο.
Προσπαθώ να παρουσιάσω, σε πρακτικό επίπεδο, αυτό που προσπαθούσατε εσείς να διδάξετε θεωρητικώς τους διαδικτυακούς πιστούς και μαθητές σας:
ότι δηλαδή, εάν ακόμη και ο παπαΒασίλειος ή ο παπαΝικόλαος ή ο παπαΘεόδωρος, πέσουν σε τινές κακοδοξίες, τούτη η ενέργειά τους δεν τους καθιστά, αυτομάτως, είτε ως κακοδόξους  είτε ως αιρετικούς.
Εάν ήθελα να σας παρουσιάσω ως κακόδοξο πατέρα Βασίλειε, γιατι άραγε να μπώ σε τέτοιο αφιλότιμον κοπιαστικόν και παγκάκιστο κόπο, ενώ θα μπορούσα κάλλιστα, είτε από το Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ», είτε και να επηρεάζω  άλλα φίλια Ιστολόγια,  και να αναδημοσιεύουμε τα όσα καταγράφει εναντίον σας, συστηματικά, ο αγαπητώτατος κ. Παν. Τελεβάντος;
Έχετε απόλυτο δίκαιον στα περι του ανιστόρητου, και ότι πράγματι φανήκατε ως ανιστόρητος, ενώ δεν είστε, απλά συγχήσατε τις χωροχρονικές Συνοδικές περιόδους, και έτσι η επιχειρηματολογία σας ανετράπην, δυστυχώς, αλλά δεν ήθελα να σας προσβάλλω, ούτε και να σας αποκαλέσω ανιστόρητο [αλλά] ούτε και κακόδοξον.
Επέλεξα [έτσι] την μέση λύση.
Να χαρακτηρίσω το ανιστόρητον και τη διάτρητη επιχειρηματολοχία σας και να χαρακτηρίσω χωρίς περιστροφές, την όντως κακόδοξη ενέργειά σας, και όχι [να χαρακτηρίσω] το πολυτιμώτατον και ιερόν πρόσωπόν σας.
Το παράδειγμά σας για να περάσετε  το ποιμαντικό και δίκαιο μήνυμα, ότι κανένας δεν δύναται να αποκαλεί τον άλλο, ως κακόδοξο και αιρετικό, ήτο απόλυτα άτοπον και απόλυτα άστοχον, στην περίπτωση του Αιρεσιάρχου Αρείου, διότι άγγιξε και προσπέρασε τά όρια της κακοδοξίας κατά την προσωπικήν μου εκτίμηση.
Πατέρα Βασίλειε μου, δεν έχετε διαπράξει ένα απλό ιστορικό λάθος. Μακάρι να ήτο αυτό, αλλά δυστυχώς είναι κάτι πολύ περισσότερον το οποίον επράξατε από απλότητα καρδίας.
Εδιακηρύξατε και εκατηχήσατε τον λαό του Θεού, εικάζω από αφέλεια, ότι ο Αιρεσιάρχης Άρειος, όσο ήτο εν ζωή, ουδέποτε εκαθαιρέθην και εκαταδικάστηκε ως αιρετικός. Αυτό είναι η κακοδοξία σας, και δεν είναι παππούλη μου απλώς ένα ιστορικό ή γλωσσικό ολίσθημα, διότι, η ιερά Παράδοση, η Ιστορία των Δογμάτων, η Εκκλησιαστική Ιστορία, το ιερό Ευαγγέλιον, άλλα [διαφορετικά] μας διδάσκωσι.
Συνεπώς, διατυπώσατε και κακοδοξία, ή, μπορεί να εδιετυπώσετε τινά κακοδοξία, αλλά και δεν είστε κακόδοξος. Αυτό επιθυμώ να διδάξω και να παρουσιάσω, δι΄ευχών σας, διότι εσείς με εμπνεύσατε, ώστε να γίνει μία ασφαλιστική ομπρέλλα προστασίας κατά των κατηγόρων σας. Συγχωρέστε με για τις ανορθόδοξες παιδαγωγικές πρακτικές μου και συλλογισμούς μου.
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ: κάντε προσεκτικώτερη έρευνα στα γραπτά μου και βρείτε μου που ακριβώς χαρακτηρίζω το περιπόθητον πρόσωπόν σας, ως δήθεν κακόδοξον. Το ιστορικό λάθος, πράγματι, καθώς μου γράφετε δεν είναι κακοδοξία. Το Εκκλησιαστικά ή Θεολογικά Ιστορικό λάθος, είναι ή δεν είναι, εν τέλει κακοδοξία; Θεωρώ πώς είναι, όσο αμυδρά και να είναι, διότι είναι άλλον πράγμα η Εκκλησιαστική Ιστορία και ένα διακριτό πράγμα η Πολιτική Ιστορία, αν και αυτή ακόμη, π.χ. η Αγγλοσαξονική Πολιτική Ιστορία και Πολιτική Φιλοσοφία λ.χ. του Φιλοσόφου Τόμας Χόμπς περιπλέκει και συμπλέκει και την Εκκλησιαστική Ιστορία του Αγγλικανισμού της εποχής του.
Μία ματιά σεβαστέ μου γέροντα, περί της λεξικολογικής αναλύσεως «ανιστόρητος», μια δεύτερη σημασία ορίζει (ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης) ότι είναι αυτός που αντιβαίνει στην ιστορική αλήθεια.
Αν αυτή η ιστορική αλήθεια π. Βασίλειε μου, είναι ορθόδοξη Ποιμαντική πρακτική και ιστορική θεολογική απόφαση (325μ.Χ.) της Εκκλησίας, όπως π.χ. η καταδίκη, η καθαίρεσις, ο αφορισμός, ο αναθεματισμός του αιρεσιάρχου Αρείου, και όχι μόνον του Αρειανισμού, καθώς άτοπα είπατε, ένεκα για το αντίθεον συλλείτουργον (336μ.Χ.) αυτού μετά των Ορθοδόξων, το μη απλανώς  [μη] ορθοδόξως και [μη] ιστορικώς θεολογείν περι αυτού του θεολογικού γεγονότος, συνιστά αναντίρρητα υψηλή κακοδοξία και πλάνη, και κάθε αντίθετη ενέργεια και δήλωση από την ιερά Παράδοση και Ιστορία της Εκκλησίας, αντιβαίνει στην ιστορική αλήθεια της Εκκλησίας.
Γι ΄αυτό επιμένω, υϊικώς, ότι πρέπει και εσείς ο ίδιος να ανασκευάσετε τόσον γραπτός όσον και διαδικτυακώς τά όσα άστοχα, άτοπα, ανιστόρητα και κακόδοξα, είπατε από απροσεξία, ώστε να μη έχωσι λόγον οι εχθροί σας να πανηγυρίζωσι.
Όσα γράψατε εναντίον μου, τα θεωρώ, ως μια πρώτη αυθόρμητη [βεβιασμένην και άδικον] αντίδραση από μέρους σας και τα προσπερνώ [ως αφοσιωμένος μαθητής σας], διότι ελπίζω [από τα έγκατα της υπάρξεώς μου] να μη τα εννοείτε κατά βάθος.
Η προτελευταία παράγραφος που γράφετε (στην δευτέρα επιστολή σας) περί του Αρείου και πάλιν εμπεριέχει κακοδοξία. Ο Άρειος δεν έκανε «ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ» στη Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, αλλά την έκανε προς τον Μέγα Κωνσταντίνο, και στη Ληστρική Σύνοδο της Τύρου, όπου και έγινε το 335 η άρσις της καθαιρέσεως αυτού από την κλίκα του τους Αρειανούς.
Ο Άρειος δεν έκανε «ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ» στην Ορθόδοξη Εκκλησία, καθώς επιμένετε να ομολογείτε κακόδοξα, αλλά στην αιρετική Παρασυναγωγή του, και στους οπαδούς του Αρειανιστές, τουτέστιν στη Ληστρική Σύνοδο της Τύρου, όπου η ίδια εκαθαίρεσεν τον Μέγα Αθανάσιον.
[Αυτή είναι η αντικειμενική ιστορική Εκλησιαστική πραγματικότητα και το γεγονός τω όντι ότι τότε δεν ήτο ξακάθαρα τα πράγματα δεν δικαιολογεί καθόλα εσάς, την σήμερον, να τα αγνοείτε ή να τα περιλέκετε δημοσίως ετεροδιδασκαλών].
Απόδειξις ότι η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία δεν τον εδέχετο σε «συλλείτουργον και Κοινωνία», διότι ήτο καθαιρεμένος από το 325, ήτο η στάσις των Θεοφόρων Πατέρων όπως του Μεγάλου Αθανασίου και του πατριάρχου Κων/Πόλεως που δεν ήθελαν να συγκοινωνήσουν και συλλειτουργήσουν μαζί του, διότι αντιλήφθησαν ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος επαρεσύρθην αφελώς από τους αυλικούς του Αρειανούς.
Ουδέποτε σας εθέωρησα ως κακόδοξον, αλλά μάλλον σας θεωρώ και [ως] ορθοδοξώτατον Πνευματικό Κληρικό της Καθολικής Εκκλησίας μας.
Κακόδοξος είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας. Μάλλον αυτός, είναι, αιρετικός και αιρεσιάρχης, διότι το κακόδοξος πλέον, σημαίνει κυρίως μια κακή άποψις, μία εσφαλμένη δόξα ή κακή γνώμη.
Με συγκινεί η αγάπη σας και η φιλία σας και θα ήθελα να μη ανησυχείτε και να ειρηνεύσετε. Και ζητώ μάλιστα συγνώμη όπου τυχόν σας στεναχώρησα.
Ασπάζομαι την δεξιά σας
ο ελάχιστος αδελφός και υϊός σας
Παναγιώτης Π. Νούνης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΟΛΟΥΔΑΚΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ:
  1. ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_7.html .
  2. ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΑΙΡΕΤΙΚΩΤΑΤΟΝ ΑΚΡΟΝ ΤΟΥ «ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ» ΔΙΑ ΓΡΑΦΙΔΟΣ ΤΟΥ κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_8.html .
  3. Ο π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΑΤΟΠΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΑ ΔΙΑΚΗΡΥΧΘΕΝΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΟΥ ΑΡΕΙΟΥ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_75.html
  4. Η ΝΕΑ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ» ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ» ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤ΄ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΜΑΝΙΟΔΕΣΤΕΡΩΝ ΕΡΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/05/blog-post_40.html


ΠΗΓΗ: Ιστολόγιον «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ», ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_7.html